zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Jelczu-Laskowicach

Rada Miejska w Jelczu-Laskowicach Transmisje z obrad Rady

IX Sesja Rady Miejskiej w Jelczu-Laskowicach w dniu 27 grudnia 2024

Czas publikacji: 109 dni 9 godzin temu
Długość nagrania: 02:13:15
Liczba odtworzeń: 421
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie IX Sesji Rady Miejskiej w Jelczu-Laskowicach - 27 grudnia 2024

W dniu 27 grudnia 2024 roku odbyła się IX Sesja Rady Miejskiej w Jelczu-Laskowicach, którą otworzył Przewodniczący Rady. Powitał on Burmistrza Piotra Stajszczyka oraz jego zastępców, Michała Wolskiego i Mariusza Hassa, a także Panią Skarbnik Agnieszkę Górską, Panią Sekretarz Ewę Kocjan i pozostałych radnych oraz mieszkańców.

Porządek obrad

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie przez obecnych 18 radnych. W punkcie 2 przyjęto protokół z obrad VII Sesji Rady Miejskiej, również jednogłośnie.

Informacje i komunikaty Przewodniczącego

Przewodniczący Rady przekazał kilka informacji, w tym o wnioskach z Fundacji W Połowie Drogi oraz interpelacji od radnego Krzysztofa Skrzydłowskiego dotyczącej gospodarki odpadami. Wspomniał również o interpelacji dotyczącej ulicy Szkolnej.

Informacja Burmistrza

Burmistrz Piotr Stajszczyk przedstawił działania podejmowane między sesjami, w tym rozstrzyganie konkursów na stanowiska w ośrodkach pomocy społecznej, zmiany w wynajmie świetlic wiejskich oraz otwarcie sezonowego lodowiska. Zaznaczył także, że rozpoczęła się kontrola gospodarki finansowej przez Regionalną Izbę Obrachunkową.

Sprawy samorządowe

W punkcie spraw samorządowych radni zgłosili różne wnioski i pytania, w tym dotyczące oświetlenia ulic i przejść dla pieszych. Radny Krzysztof Skrzydłowski podniósł kwestie związane z opóźnieniami w uruchomieniu oświetlenia.

Uchwały

Punkt 6: Wieloletnia prognoza finansowa Gminy Jelcz-Laskowice na lata 2025-2034

Uchwała została przyjęta jednogłośnie. Burmistrz przedstawił pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Punkt 8: Budżet Miasta i Gminy na rok 2025

Budżet na 2025 rok został odczytany i poddany pod głosowanie. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. Burmistrz podziękował radnym za współpracę.

Punkt 9: Wieloletnia prognoza finansowa na lata 2024-2033

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Punkt 10: Zmiana budżetu na 2024 rok

Uchwała została przyjęta jednogłośnie, po wprowadzeniu autopoprawki dotyczącej dotacji dla Pływalni Miejskiej.

Punkt 11: Wykaz wydatków niewygasających

Uchwała została przyjęta jednogłośnie, po wprowadzeniu autopoprawki dotyczącej zakupu serwera dla Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Punkt 12: Zmiana uchwały w sprawie strategii rozwoju

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Punkt 13: Zmiana regulaminu kortu tenisowego

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Punkt 14: Zmiana przebiegu ulicy Fryderyka Chopina

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Punkt 15: Nadanie nazwy ulicy w Minkowicach Oławskich

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Punkt 16: Plan sesji zwyczajnych Rady Miejskiej na 2025 rok

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Komunikaty organów gminy

Radny Marek Starczewski apelował o większą dyscyplinę w pracach Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów. Burmistrz Piotr Stajszczyk wyraził chęć dalszej współpracy w 2025 roku.

Zakończenie obrad

Sesja zakończyła się, a kolejna zaplanowana jest na 31 stycznia 2025 roku.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje